Kurzy a školenia
- Podrobnosti
- Dátum uverejnenia
- Napísal: Parks webmaster
- Kategória: Kurzy a školenia
- Prečítané: 921954x
Názov kurzu
Absolútna novinka na Slovensku, filozofia sa ešte len dostáva cez západnú Európu. Využite jej potenciál ako Vašu konkurenčnú výhodu!
Filozofia "Vedenie slúžením" nie je len idealizmom a teóriou, ale predovšetkým ekonomicky a hospodársky pre podnik veľmi úspešná forma vedenia ľudí.
V rebríčku najrenomovanejších "The Best 100 Companies to work For", ktorý každoročne zverejňuje magazín Fortune je viac ako 1/3 podnikov zastúpená práve vedením službou!
Je to vedecky vypracovaná a reflektovaná koncepcia vedenia ľudí, ktorej autorom je Robert Greenleaf a poznáme ju pod názvom Servant Leadership.
Ide o model riadenia, alebo vedenia ľudí, ktorý hovorí, že riadiť znamená slúžiť a to je hlavnou zásadou, ktorá sa skloňuje na všetkých úrovniach.
Toto školenie odporúčame najmä manažérom z oblasti ľudských zdrojov, ktorí už pochopili potrebu preorientovať sa z krátkodobej Teórie X na dlhodobejšie riadenie ľudských zdrojov, ktoré nie je určené na riešenie týchto otázok v krátkom časovom horizonte, ale na dlhodobú prosperitu podniku. Pre podniky znamená predovšetkým byť "nadmieru trvaloudržateľne úspešný" v dlhšom časovom horizonte.
Seminár je určený pre
Vedúcich pracovníkov, ktorí majú záujem zdokonaliť svoje zručnosti v oblasti leaderského prístupu k pracovnému tímu.
Vedenie službou, alebo riadenie slúžením odpovedá na základnú otázku, ktorú si položí každý manažér, ktorý chce motivovať spojich spolupracovníkov: Čo môžem urobiť pre iných, aby sa mohli osobne ďalej rozvíjať a mohli úspešne realizovať stanovené ciele?
Servant Leadership je praktická riadiaca filozofia kreatívneho altruizmu, pričom človek je tu stredobodom pozornosti a nie prostriedkom.
Obsah workshopu - 1. deň
- Vedenie vo všeobecnosti:
- definícia vedenia,
- vedenie a manažment - porovnanie,
- sú vodcovské schopnosti vrodené, alebo ich vieme získať?
- charakteristika úspešného vodcu,
- konzultácie a otázky k téme "čo a ako"?
- Štýly vedenia:
- aký ste typ vodcu?
- rozbor štýlov - základné prístupy, mriežka vedenia,
- autoritatívny - autokratický vodca,
- demokratikcý - participatívny,
- delegatívny - voľný,
- ktorý štýl je najlepší?
- transakčné a transformačné vedenie vs. vedenie službou,
- transakčné vedenie,
- transformačné vedenie,
- vedenie službou.
- aký ste typ vodcu?
- Základy Vedenia službou:
- začiatok a pôvod,
- inšpirácia Vedenia službou,
- Vedenie službou - spoločná téma pre lídrov,
- čo je Vedenie Službou - filozofia Servant Leadership?
- 10 základných elementov Vedenia Službou.
- Riešenie prípadových štúdií.
Obsah workshopu - 2. deň
- Vedenie a manažment:
- trpezlivosť,
- správny čas,
- správny ľudia,
- správne miesto,
- správna metóda - Vedenie službou,
- uvedomelosť a schopnosť učiť sa,
- faktory udržateľného zvyšovania hodnoty podniku,
- spokojnosť spolupracovníkov.
- Kvalita a vzťahy:
- vízia alebo hlavná úloha,
- stratégia úspešnej kontroly,
- kompetencie,
- hlavné produkty a hlavné služby,
- diferencie,
- kongruencia,
- aplikácia vzťahov do firemnej kultúry.
- Vedenie službou od teórie k praxi:
- kto vedie bez toho aby ho ľudia nasledovali?
- vedenie službou a oduševnenie v práci,
- kvality perfektných zamestnávateľov.
- Firmy "great place to work":
- system management,
- efektívny personálny manažment,
- manažment vzťahov,
- harmonické pracovné miesto.
- Etapy cesty k vedeniu službou:
- kde sme?
- východiskový bod.
- Prepojenie medzi vedením a pohľadom na človeka:
- balancovanie medzi manažmentom a vedením,
- charizma.
- Vedenie prostredníctvom Mentoringu.
- Riešenie prípadových štúdií.
- 8.30 – 9.00 registrácia účastníkov
- 9.00 – 11.30 prednáška
- 11.30 – 12.30 obed
- 12.30 – 16.00 prednáška a diskusia
- 9.00 – 11.30 prednáška
- 11.30 – 12.30 obed
- 12.30 – 16.00 prednáška a diskusia
Cena: | 300 |
Čas: | 8.30-16.00 |
Dátum: | 2011-10-13 00:00:00 |
Miesto konania kurzu: | Žilina |
Lektor: | PhDr. Martin Zibrín |