15. október 2019

MINSK 9. marca (WebNoviny.sk) - V centre ukrajinského Kyjeva v sobotu demonštrovali stovky stúpencov krajnej pravice a požadovali tvrdé tresty pre páchateľov údajných finančných podvodov v ukrajinskom vojenskom priemysle. O podozreniach z podvodov informovali tento týždeň ukrajinské médiá, pričom do nepovolených finančných schém mala byť zapojená aj firma, ktorú v minulosti ovládal ukrajinský prezident Petro Porošenko. Demonštranti, ktorí protestovali v centre Kyjeva, sa dostali do stretu s políciou, počas ktorého sa správali veľmi agresívne a na policajtov okrem iného hádzali delobuchy. Polícia odpovedala slzným plynom. Pri stretoch medzi demonštrantmi a políciou boli zranená traja muži zákona, jedného z nich, ktorý utrpel zranenia v oblasti očí, museli hospitalizovať.

Viac k témam: demonštrácia
Zdroj: Webnoviny.sk - V centre Kyjeva demonštrovali stúpenci krajnej pravice, pri protestoch došlo k bitke s políciou © SITA Všetky práva vyhradené.

Published in Svet

BRATISLAVA 9. marca (WebNoviny.sk) - S netradičnou aktivitou prišli cez víkend pracovníci amerického Národného úradu pre letectvo a vesmír (NASA), ktorí zavesili na internet vesmírnu hudbu. Tentokrát však nejde o reálne zvuky prichádzajúce v nejakej forme z vesmíru - NASA sa pokúsila "zhudobniť" jednu z fotografií zhotovených Hubblovým vesmírnym ďalekohľadom. Ako píše sever Science Alert, NASA si na tento účel vybrala fotografiu z augusta minulého roku, ktorá zachytáva veľké množstvo hviezd a galaxií. Hudobní nadšenci z NASA sa rozhodli pretransformovať fotografiu do hudobnej skladby tak, že pri jej "čítaní" zľava doprava priradili ku každému zachytenému objektu určité charakteristické zvuky. Jednotlivé hviezdy a kompaktné galaxie vydávajú krátke a rázne zvuky, zatiaľ čo rozsiahlejšie špirálové galaxie majú dlhší tón. Čo sa týka melódie, čím sú objekty na fotografii nižšie, tým sú nižšie aj ich tóny, a naopak. Science Alert ponúka aj hudobnú recenziu nového diela NASA a konštatuje, že ide o hrôzostrašnú, no zaujímavú hudbu, pričom najkrajším momentom je zvuk, ktorý zaznie, keď ručička časomiery prechádza ponad galaktickú kopu RXC J0142.9+4438. "Zabudnite na hudbu, podcasty a audioknihy - novým trendom je počúvať fotografie Hubblovho vesmírneho ďalekohľadu," píše Science Alert.

Viac k témam: NASA, vesmír
Zdroj: Webnoviny.sk - Video: Vedci z NASA zhudobnili fotografiu z Hubblovho vesmírneho ďalekohľadu © SITA Všetky práva vyhradené.

Published in Veda a technika

BRATISLAVA 9. marca (WebNoviny.sk) - Polícia vyšetruje prípad z 8. marca tohto roka, keď muž po konflikte v záhradnej chatke pri obci Brodzany postrelil svoju známu do oblasti tváre. Polícia o tom informovala na svojom oficiálnom účte na sociálnej sieti Facebook, pričom podľa dostupných informácií žena aj napriek poraneniu zostala pri vedomí a sama si privolala zdravotnú pomoc. Tá ju následne previezla do nemocnice v Bratislave. Podozrivého muža zadržali trenčianski krajskí policajti.

Viac k témam: Polícia SR, streľba
Zdroj: Webnoviny.sk - Muž po konflikte postrelil svoju známu do tváre, sama si zavolala zdravotnú pomoc © SITA Všetky práva vyhradené.

Published in Slovensko

BRATISLAVA 9. marca (WebNoviny.sk) - Britská tínedžerka Shamima Begum, ktorá ešte ako pätnásťročná ušla z Veľkej Británie do Sýrie, aby sa tam pripojila k Islamskému štátu, prišla o dieťa.

Vláda považuje Begum za nebezpečnú

Jej syn Džavíd, ktorého mala s jej mužom, Holanďanom bojujúcim na strane Islamského štátu, zomrel v piatok v utečenckom tábore v Sýrii, kam 19-ročná Begum ušla pred ostrými bojmi na území donedávna ovládanom islamskými teroristami. Úmrtie chlapca, ktorý sa dožil len niekoľkých týždňov, vyvolalo vášnivé polemiky vo Veľkej Británii. Britská vláda totiž Begum zabránila v návrate do krajiny, keďže sa nedištancovala od praktík a učenia Islamského štátu. Vláda ju preto považovala za bezpečnostné ohrozenie a obávala sa, že by mohla na území Británie napríklad kedykoľvek vykonať teroristický útok.

Veľmi necitlivé rozhodnutie

Po úmrtí jej syna sa však nálada v Británii mierne otočila a viacerí politici začali kritizovať rozhodnutie britského ministra vnútra Sajida Javida ponechať dievča v sýrskom utečeneckom tábore a nepovoliť jej návrat do Británie. Podľa tieňovej labouristickej ministerky vnútra Diane Abbott išlo zo strany Javida o veľmi necitlivé rozhodnutie. "Ponechať zraniteľnú mladú ženu a nevinné dieťa v utečeneckom tábore, o ktorom vieme, že je v ňom vysoká detská úmrtnosť, je morálne trestuhodné," cituje Abbott britský denník The Guardian.

Ministra motivoval populizmus

Do Javida sa dokonca pustili aj niektorí konzervatívci. Podľa konzervatívneho poslanca dolnej komory britského parlamentu Phillipa Leea bolo rozhodnutie ministra vnútra motivované populizmom. "Shamima Begum mala v každom prípade strašné názory a pripojila sa k Islamskému štátu, ale bolo to v tom čase ešte dieťa, a bol to produkt našej spoločnosti. Mali sme za ňu morálnu zodpovednosť, a samozrejme aj za jej dieťa," vyhlásil Lee.

Odchod do Sýrie neľutuje

Pravdou však je, že Begum nemala názory blízke zmýšľaniu Islamského štátu iba v čase, keď v roku 2015 ušla s dvoma ďalšími spolužiačkami do Sýrie za teroristami, ale má ich aj teraz. V sérii rozhovorov s britskými médiami trvala na tom, že svoj odchod do Sýrie neľutuje. Povedala tiež, že nemala problém s odtínaním hláv, ktoré militanti praktizovali, a ani keď videla odseknutú hlavu, neprekážalo jej to. "Podľa toho, čo o tom viem, bolo z pohľadu islamu všetko v poriadku,“ povedala pre televíziu Sky News.

Viac k témam: Islamský štát, útek
Zdroj: Webnoviny.sk - Tínedžerka ušla z Británie do Sýrie, aby sa pripojila k Islamskému štátu, ale prišla tam o syna © SITA Všetky práva vyhradené.

Published in Svet
Západoslovenské múzeum v Trnave pripravilo výstavu Skameneliny sveta, ktorá návštevníkom predstaví približne 150 exponátov skamenelín z jeho zbierky. Výstavu otvoria v utorok 12. marca, potrvá až do konca februára budúceho roku.

Slovensko bolo niekoľkokrát zaliate morom

Paleontologické exponáty sú súčasťou geologickej zbierky Západoslovenského múzea v Trnave, ktorá obsahuje okolo 3000 kusov zbierkových predmetov, fosílií. Skameneliny (fosílie) sú zvyškami živočíchov a rastlín minulých geologických období, ktoré sa zachovali do súčasnosti. Mnohé z týchto rastlín a živočíchov vyhynuli, no niektoré sa vyskytujú aj v dnešnej dobe. „Vplyvom geologických procesov sa menil vzhľad celej zeme, hlavne rozmiestnenie pevnín a oceánov. Menila sa aj klíma, striedali sa tropické a subtropické obdobia s obdobiami výrazne chladnejšími. Vplyvom klimatických zmien sa menila aj pestrosť flóry a fauny. Územie dnešného Slovenska bolo niekoľkokrát zaliate morom,“ vysvetlil geológ Miroslav Hornáček.

Exponáty dopĺňajú rekonštrukcie a fotografie

Svedčia o tom mnohé morské skameneliny, ktoré sa doteraz v živej podobe vyskytujú v Stredozemnom mori. Na pevnine panovalo subtropické obdobie, žili tu slony a vzhľad krajiny dopĺňali palmy a z dnešného pohľadu exotické rastliny. V štvrtohorách bolo zasa naše dnešné územie pokryté ľadovcom, z tohto obdobia pochádzajú zvyšky mamutov a srstnatých nosorožcov. Samotné exponáty sú doplnené aj o rekonštrukcie a fotografie. Školské skupiny si môžu k výstave dopredu dohodnúť odborný výklad geológa.

Viac k témam: Skameneliny sveta, Západoslovenské múzeum v Trnave
Zdroj: Webnoviny.sk - Západoslovenské múzeum v Trnave otvorí výstavu skamenelín, ktorá obsahuje tisícky kusov exponátov © SITA Všetky práva vyhradené.

Published in Kultura

PARÍŽ 9. marca (WebNoviny.sk) - Stovky Francúzov sa v sobotu už sedemnásty týždeň po sebe vydali do ulíc Paríža a ďalších francúzskych miest, aby sa zúčastnili na protestoch takzvaných žltých viest, násilného pouličného hnutia protestujúceho proti ekonomickej politike francúzskeho prezidenta Emmanuela Macrona.

Protest vyvolala nová ekologická daň

V čele parížskeho pochodu, ktorý sa začal pri Víťaznom oblúku, sú tentoraz zoradené ženy, čím si jeho organizátori chcú pripomenúť piatkový Medzinárodný deň žien (MDŽ). Zároveň ide o netypický obrázok, keďže doteraz bola medzi demonštrujúcimi "žltými vestami" vždy výrazná prevaha mužov. Podľa hnutia žltých viest Macronova ekonomická politika favorizuje bohatšie vrstvy spoločnosti a nemyslí na tých chudobnejších. Hlavným dôvodom na vyvolanie protestov bola pritom plánovaná nová ekologická daň z pohonných hmôt, napriek tomu, že jej zvýšenie malo byť len minimálne. Macron na základe tlaku ulice toto aj viaceré iné plánované opatrenia medzičasom odvolal a ponúkol demonštrantom ústupky, tí však tvrdia, že ide o nedostatočné kroky a plánujú pokračovať v protestoch.

Macronova popularita sa začala zvyšovať

Podpora verejnosti pre hnutie žltých viest sa však v posledných týždňoch znižuje, naopak, Macronova popularita, ktorá bola koncom minulého roka rekordne nízka, sa začala opäť mierne zvyšovať. Demonštrácie žltých viest sa vyznačujú násilím, demonštranti často podpaľujú autá, rozbíjajú výklady a útočia na policajtov. To je práve podľa francúzskych médií jedným z hlavných dôvodov, prečo sa časť francúzskej verejnosti začína od hnutia žltých viest odvracať.

Viac k témam: protest "Žltých viest"
Zdroj: Webnoviny.sk - Protesty žltých viest vo Francúzsku pokračujú, ale ich podpora sa znižuje © SITA Všetky práva vyhradené.

Published in Svet

BRATISLAVA 9. marca (WebNoviny.sk) - Vrcholiaca kampaň pred prezidentskými voľbami je opakovaním sa minulosti spred piatich rokov. Uviedol to v sobotňajšej relácii RTVS Sobotné dialógy líder opozičného hnutia Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti Igor Matovič. Podľa koaličného poslanca Ľuboša Blahu (Smer-SD) si musí kandidátka na tento post Zuzana Čaputová jednoducho zvyknúť na politickú kritiku. Obaja poslanci Národnej rady SR si v sobotňajšej relácii telerozhlasu vymieňali osobné invektívy.

Blaha označil Matoviča za klamára

Matovič povedal, že s Blahom sa do diskusie nikomu nechcelo ísť, ale obetoval sa, aby vyvrátil jeho urážky a obvinenia. Na druhej strane označil Blaha Matoviča za klamára a daňového podvodníka. "Ja si myslím, že presne ako bol zúfalý Robert Fico pred piatimi rokmi, sú zúfalí v Smere aj teraz, pretože podľa všetkého utrpia ďalšiu porážku. Voči Zuzane Čaputovej útočia na tie najprízemnejšie pudy, ale ja verím, že občania túto kampaň prekuknú a opäť sa nadýchnu k pozitívnej zmene," povedal Matovič.

Dostala peniaze od mimovládky

Blaha reagoval aj na svoje statusy na sociálnej sieti Facebook, ktoré sú podľa jeho slov kritické, ale nie vulgárne či antisemitistické. Proti takýmto označeniam sa chce brániť aj súdnou cestou. "Ja som vôbec nekomentoval pôvod Goldmanovcov. Iba som uviedol, že pani Čaputová dostala peniaze od mimovládky zo Spojených štátov amerických, za ktorou stojí aj táto rodina," uviedol Blaha. Podľa jeho slov je Maroš Šefčovič schopným kandidátom, pretože je to úspešný slovenský diplomat. Blaha tiež tvrdí, že Čaputová je liberálnou fanatičkou bez výraznejších skúseností.

Šefčovičovi nepomohli ani oslavy MDŽ

"Áno, pán Šefčovič je skúseným človekom, ale uchádza sa o dôveru občanov s podporou strany Smer. Zuzana je výbornou kandidátkou a bude pevne verím skvelou prezidentkou," odpovedal Matovič na Blahove slová. Podľa lídra OĽaNO Matoviča nepomohli Šefčovičovi ani oslavy Medzinárodného dňa žien, ktoré organizovala strana Smer-SD. Blaha tiež povedal, že si musí Čaputová zvyknúť na politickú kritiku. "Chránite ju ako kvetinku, pritom ide iba o obyčajnú kritiku, za ktorou si stojím. Pokiaľ sa pani Čaputová uchádza o post v prezidentskom paláci, musí si na ňu jednoducho zvyknúť," uzavrel Blaha.

Viac k témam: OĽaNO Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti, Prezidentské voľby 2019 na Slovensku, Smer-SD
Zdroj: Webnoviny.sk - V Smere sú podľa Matoviča pred prezidentskými voľbami zúfalí, Blaha si za kritikou Čaputovej stojí © SITA Všetky práva vyhradené.

Published in Slovensko

BRATISLAVA 9. marca (WebNoviny.sk) - Osobný bankrot využilo za dva roky fungovania viac ako 21-tisíc občanov. Formu osobného bankrotu odporúča v istých prípadoch aj Ministerstvo spravodlivosti SR, ktoré inštitút zaviedlo za pôsobenia Lucie Žitňanskej. Na území Slovenskej republiky je zadlžených viac mužov ako žien. Pri osobnom bankrote môžu občania využiť dve možnosti a to, konkurz, alebo splátkový kalendár. V tejto oblasti poskytuje bezplatné právne poradenstvo Centrum právnej pomoci, ktoré je pod gesciou rezortu spravodlivosti.

Rástol počet exekučných konaní

"Neschopnosť splácať svoje záväzky doviedla mnohých Slovákov do situácie, keď si na splácanie úverov, tovarov alebo služieb museli vziať ďalšie pôžičky a neraz aj od nebankových subjektov a za nevýhodných podmienok. Na súdoch počet exekučných konaní z roka na rok prudko rástol. Mnohí z dlžníkov sa dostali do finančných ťažkostí pre jedno nesprávne životné rozhodnutie a potrebovali pomocnú ruku," uvádza rezort pri príležitosti dvojročného fungovania inštitútu. Vyhlásenie osobného bankrotu sa stalo pre bežných ľudí omnoho prístupnejšie, čo ukazujú aj štatistiky z uplynulých dvoch rokov. Od roku 2006 zbankrotovalo 24 362 osôb, pričom u takmer 88 percent z nich došlo k vyhláseniu osobného bankrotu za uplynulých 24 mesiacov, najčastejšie vstúpili do konkurzu dlžníci z banskobystrického kraja (5 458 vyhlásených bankrotov). Zo štatistických údajov tiež vyplýva, že častejšie sa do dlhov a exekúcií dostali muži. Z celkového počtu za posledných 24 mesiacov pripadlo na mužov 13 000 (60,89 percenta) a na ženy 8 352 (39,11 percenta) osobných bankrotov.

Bezplatná právna pomoc

Pri snahe o oddlženie majú občania dve možnosti, a to konkurz, ktorý je alternatívou najmä pre dlžníkov s nízkym príjmom a malým majetkom, alebo splátkový kalendár (reštrukturalizácia záväzkov dlžníka, ktorý si chce ponechať svoj majetok). V praxi bol častejšie využívaný spôsob osobného bankrotu. Centrum právnej pomoci podalo na súdy v uplynulých dvoch rokoch 22 323 návrhov na vyhlásenie konkurzu a viedli len 303 konaní o oddlžení formou splátkového kalendára. Občanom pomáha svojou bezplatnou právnou pomocou tiež Centrum právnej pomoci. "Centrum právnej pomoci poskytuje právne poradenstvo ľuďom hlavne prostredníctvom kancelárií, ale zároveň aj konzultačných pracovísk ktoré majú pokrytie v rámci celého Slovenska," uviedol právnik centra Ladislav Szabó. Aktuálne pôsobí Centrum v 40 mestách na Slovensku, od 6. marca je to presne 15 kancelárií a 25 konzultačných pracovísk, kde klienti môžu využiť bezplatnú konzultáciu ohľadom osobného bankrotu, v rámci ktorej im zamestnanci poskytnú podrobné informácie k tejto problematike a k celému procesu oddlženia sa.

Viac k témam: Ministerstvo spravodlivosti SR, osobný bankrot
Zdroj: Webnoviny.sk - Desaťtisíce Slovákov vyhlásili bankrot, najviac ich bolo v Banskobystrickom samosprávnom kraji © SITA Všetky práva vyhradené.

Published in Ekonomika
Každý môže navrhnúť pamiatky, čo potrebujú finančne pomôcť s ich záchranou. Možnosť zaregistrovať tipy na takéto historické objekty a umelecké diela dáva vôbec po prvý raz Nadácia VÚB v rámci 10. ročníka projektu Poklady Slovenska.

O víťazovi rozhodne online hlasovanie

Verejnosť môže do nového ročníka projektu prihlasovať pamiatky do piatka 15. marca cez formulár na webstránke nadácie, https://www.nadaciavub.sk/poklady/. Ako ďalej agentúru SITA informoval PR manažér Všeobecnej úverovej banky (VÚB) Dominik Miša, nadácia plánuje podporiť záchranu jednej pamiatky sumou až do výšky 50-tisíc eur. O víťazovi rozhodne na budúci mesiac verejné online hlasovanie, do ktorého postúpi deväť pamiatok. Tie vyberie spomedzi všetkých tipov komisia odborníkov.

Záujem verejnosti o chátrajúce poklady

Program Nadácie VÚB pomohol v minulosti zachrániť napríklad vitráže v Spišskej Kapitule, Leopoldovu bránu v Komárne či barokový organ v Španej Doline. V 10. ročníku prináša možnosťou zapojenia sa verejnosti do výberu pamiatok výraznú zmenu. „Rastúci záujem verejnosti o chátrajúce historické poklady ukryté v regiónoch Slovenska nás povzbudil k tomu, aby sme do procesu podpory zapojili miestnych obyvateľov ešte výraznejšie. Preto tento rok ľudí vťahujeme nielen do hlasovania o víťaza, ale dávame im možnosť konkrétne pamiatky aj rovno nominovať,“ cituje tlačová správa predsedu správnej rady Nadácie VÚB Alexandra Rescha. Cieľom iniciatívy Poklady Slovenska pritom je nielen podpora jej reštaurovania, ale aj zvyšovanie verejného povedomia o bohatom kultúrnom dedičstve Slovenska a potrebe jeho ochrany.

Grant sa môže použiť rôzne

Suma 50 tisíc eur, ktorú Nadácia VÚB vyčlenila na podporu víťaznej pamiatky, je takmer dvojnásobkom oproti minulému ročníku programu. Grant sa môže použiť na obnovu niektorých menších historických stavieb alebo ich konkrétnych častí, ako aj na financovanie obnovy historických objektov a umeleckých artefaktov stredného typu. Prihlasovať možno pamiatky, ktoré potrebujú reštaurovanie, napríklad drobné stavby ako kaplnky a iné, ale aj časti väčších stavieb ako časť hradu, paláca alebo chrámu, prípadne ich výzdobu.

Pamiatky zaradí Nadácia VÚB

Na pomoc s obnovou možno tiež navrhnúť vzácne obrazy, sochy, zbierky muzeálnych exponátov a iné. Všetky nominované pamiatky posúdi komisia zložená z odborníkov na ochranu kultúrneho dedičstva a reštaurátorstva. Na základe analýzy súčasného stavu, významnosti a historického kontextu pamiatok a aj nárokov na ich obnovu určí deväť finalistov. Tieto pamiatky zaradí Nadácia VÚB do verejného online hlasovania. To sa spustí na webstránke programu Poklady Slovenka v druhej polovici apríla.

Viac k témam: Nadácia VÚB, Poklady Slovenska, rekonštrukcia
Zdroj: Webnoviny.sk - Nadácia VÚB spustila projekt, v rámci ktorého môže každý navrhnúť pamiatky, čo potrebujú pomoc © SITA Všetky práva vyhradené.

Published in Slovensko

KOŠICE 9. marca (WebNoviny.sk) - Mesto Košice začína informačnú kampaň o aktivitách počas roka, kedy nesie titul Európske hlavné mesto dobrovoľníctva. Spúšťa webovú stránku www.srdcevmeste.sk a pravidelné nedeľné propagačné jazdy Dobrého trolejbusu. Prvýkrát sa Košičania budú môcť previezť Dobrým trolejbusom už túto nedeľu 10. marca.

Netradičná forma propagácie

Ako agentúru SITA informoval Miroslav Sambor z Referátu pre styk s verejnosťou a médiami mesta Košice, počas propagačných jázd budú v trolejbuse dobrovoľníci informovať o svojich aktivitách, na ktoré sa bude možné aj prihlásiť. Ako prvé sa predstavia dve dobrovoľnícke združenia – Dobrovoľnícke centrum Košického kraja a Dobrovoľnícke centrum Košíc. „Zvolili sme možno netradičnú formu propagácie, ale verím, že splní účel. V Dobrom trolejbuse dávame možnosť pozývať na dobrovoľnícke aktivity a informovať o nich nielen dobrovoľnícke združenia ale aj organizátorov rôznych kultúrnych, športových alebo spoločenských podujatí či iných organizácií, škôl alebo domovov dôchodcov, ktoré by potrebovali pomoc dobrovoľníkov. Dobrý trolejbus si bude možné zarezervovať na stránke www.srdcevmeste.sk,“ uviedla námestníčka primátora mesta Košice Lucia Gurbáľová.

Portál pre dobrovoľnícke aktivity

Na spomínanej webstránke postupne pribudnú všetky informácie o podujatiach a iniciatívach pre dobrovoľníkov v Košiciach. Bude sa na nej možné nahlásiť priamo na niektorú z dobrovoľníckych aktivít, zároveň aktívne pridávať podujatia, na ktorých bude záujem o dobrovoľníkov. V budúcnosti by sa mala stať portálom pre dobrovoľnícke aktivity nielen v Košiciach ale aj blízkom okolí. Na stránke je zverejnená aj výzva na podporu dobrovoľníctva. „Na dobrovoľnícke projekty je z rozpočtu mesta v tomto roku vyčlenených 15 tisíc eur,“ doplnila viceprimátorka s tým, že je už o ne možné žiadať.

Dobrý trolejbus

Dobrý trolejbus bude premávať vždy v nedeľu v čase od 14. do 18. hodiny v 45 minútových intervaloch z nástupnej zastávky na Námestí Osloboditeľov na Sídlisko KVP. O odchodoch bude informovať aj informačná tabuľa na zastávke, kde si u dobrovoľníkov bude potrebné jazdu zarezervovať. Každý záujemca o jazdu dostane vo východzej stanici bezplatnú miestenku na jazdu. Dobrý trolejbus bude zastavovať na zvyčajných zastávkach po trase. ,,Som rád, že sa bude myšlienka dobrovoľníctva propagovať práve v Dobrom trolejbuse, ktorý zdobia kresby detí základných škôl v zriaďovateľskej pôsobnosti mesta Košice. Ide o trolejbus Škoda 14 TrM a jeho návrat do košickej MHD je príspevkom Dopravného podniku do informačnej kampane aktivít Európskeho hlavného mesta dobrovoľníctva. Verím, že nedeľňajšie jazdy tohto znovuzrodeného dopravného prostriedku si užije veľa Košičanov,“ uviedol generálny riaditeľ Dopravného podniku mesta Košice Vladimír Padyšák.

Titul Európskeho hlavného mesta dobrovoľníctva

Košice prevzali titul Európske hlavné mesto dobrovoľníctva pred dvoma rokmi v írskom Sligu a stali sa tak prvým mestom z krajín strednej a východnej Európy, ktoré získalo toto prestížne ocenenie. Titul Európskeho hlavného mesta dobrovoľníctva udeľuje Európske dobrovoľnícke centrum od roku 2013, ktorý bol Európskym rokom občianstva. Odvtedy ho získali postupne Barcelona (2014), Lisabon (2015), Londýn (2016), Sligo (2017) a v roku 2018 ním bol dánsky Aarhus.

Viac k témam: dobrovoľníci, Európske hlavné mesto dobrovoľníctva, Srdce v meste
Zdroj: Webnoviny.sk - Košice spúšťajú na podporu dobrovoľníckych aktivít Dobrý trolejbus a novú webstránku © SITA Všetky práva vyhradené.

Strana 1 z 2